Alla inlägg den 16 september 2014

Av Annalena Gustavsson - 16 september 2014 14:27

Japp det är en del 2

Verkligheten är politikens värsta fiende(Olof Palme)

hur många av er har nu tänkt att dom som sparka sönder min vän var romer???

Just för att jag är jag?

och för jag just skriver detta...

Nej dom som sparka sönder min vän var två halvfeta blonda skitbrudar.

Dom åkte dit och dom vart dömda för grov misshandel

anledningen varför dom misshandlat min vän var för dom tyckte hon skulle ge fan i  den här killen.

Det jobbiga var det som kom fram efter domen var just att dessa tjejer hade fått bra betalt av den romerska pojkens tilltänktas familj......

just för att se till att hon inte skulle dejta denna kille någon mer gång....

Im in värld har denna händelse fått mig att inte gilla romer...

jag är otroligt skeptisk mot det folket

många händelser har fått mig till den jag är..inte bara för jag läser dom..utan för jag levt mitt i dom 

Dom ger mig grunden för mina åsikter som jag sen bär med mig i livet och min erfarenhet ger mig rätten till att ha mina åsikter!!

Av Annalena Gustavsson - 16 september 2014 12:22

Allt verkar så enkelt för många...

du får tycka vad fan du vill bara du tycker som mig......

som om livet vore så jäkla enkelt..

har sett riktig rasism och jag har sett riktigt hat..

Men det som är nu är som små ungar som bråkar om man ska leka med dockor eller med bilar....

Patetiskt

Vet när jag bodde i Eskilstuna och min då varande bäste vän var tokkär i en kille med Romersk bakgrund.

Han fick ju inte vara ihop med vanlig svensk tjej så dom träffades i smyg.

Min vän hon bodde med sin syster då hennes föräldrar tragiskt nog hade dött

Och då systern jobbade hela helger så hamna vi ofta hos henne på helgerna.

Min dåvarande pojkvän och den romerska pojken hade ett gemensamt intresse och det var droger

Så vi hängde hos min kompis systers lya och rökte på och hade kul i stort sett varje helg.

Men det tog abrupt slut

Min vän vaknade en morgon och gick iväg och skulle köpa cigg i en närliggande kiosk en vanlig jävla söndagsmorgon..

Jag lågg kvar i soffan och kolla slött på tv:n då jag jag hörde hur någon vråla fullständigt skrek av smärta i trappen...jag springer ut och möter min vän totalt sönderslagen eller kanske jag ska säga söndersparkad ansiktetvar helt blodigt

armen var blå och vinklad konstigt hon höll för magen och kräktes blodblandade spyor...jag hittade efter mycket om och men hennes systers nummer och hon kom hem i en jäkla fart.

Det vart ambulans till lasarettet för vännen där hon vart kvar länge...

Anledningen till att hon vart söndersparkad av två tjejer med träskor var för att hon hade ihop det med en romersk kille..än idag undrar jag om det var avensjuka eller om det var ren rasism.....allt är inte så jäkla självklart

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards