Alla inlägg under januari 2013

Av Annalena Gustavsson - 29 januari 2013 10:36

lever efter en jobbig förkylning/influensa..men hoppas innerligt att jag är bra tills på torsdag då jag ska till Barn oh fritid.

satt just och kolla på La Camilla ..vilken brud..så skönt att höra att hon säger "jag är inte frisk än..det tar lång tid att bli bra"

I vårat samhälle så får man inte vara  sjuk länge nog..utan man kastas ut innan man klarar av det..för ett år är max för att vara sjuk..sen är man frisk tjipp tjopp..

jag är inte frisk..men jag är bättre...en stor skillnad på det...kanske kommer jag bli bra..kanske inte..vem vet..jag har blivit enormt självmedveten i allt detta jag vet vad jag orkar och vet vad jag ska sätta stopp...men samhället förstår inte..dom är inte klara för att ta imot sjuka personer på arbetsplatsen..så ser det ut i dagens sverige..sjuka kastas ut och ingen tar imot....eländigt  

Av Annalena Gustavsson - 21 januari 2013 10:32

Fattar inte hur man är funtad, vad som liksom felar..spelar ingen roll om jag går upp skittidigt och går och lägger mig sent. Det finns ingen sömn.

Förra veckan gick jag upp 5,30 och släppte ut hästarna och mocka in och duscha åt frukost stack iväg och jobba jobba 10-16 hem laga mat ut med hundar fixa här hemma mat tv säng vid ca 23-24.00...vaknar klockan 2.....

Är som en trasa efter den veckan, helt ihjäl...  

Är hemma idag och taktikvilar för att orka med 4 dagar till på detta schema.

En annan sak min chef vill ha sjukskrivning från första dagen....vänta nu dom har ca 30 st beskrivningar på mig..och vet att jag lider av kronisk sömnlöshet och ångest och posttraumatisk stress.

Och jag när jag inte har sovit på en vecka så måste jag knapra sömntabletter för att få sova men då mår jag så illa dagen efteratt jag inte kan jobba..så jag är "sjuk" ca 4-5 gånger i månaden typ en dag år gången ibland längre..jag missar lön pg a karensdag..(ska försöka få bort den) tror sjukvården blir galen om jag ringer 4-5 gånger i månaden för ett intyg...för ett problem alla redan vet om...

diskriminering ??

Ja det anser jag, då jag har ett väldokumenterat problem.

så kul är det ju inte att få taskig lön varje månad. 

Ja jag kan söka mer hjälp men sånt kostar på, jag måste själv orka det..det är jobbigt och gå igenom mycket psykologiska tester och jag blir väldigt dålig då och just nu måste jag få vara..ett tag sen kanske jag orkar.. få ta det när man är på topp..trodde ett tag att jag skulle stryka med sist.

Att ligga vaken varje natt och fundera på bästa sättet att få bara få försvinna...att känna att man inte orkar en dag till...att gå med så mycket mediciner så man är som en robot..man kan varken skratta eller gråta....om ni mår dåligt ta singnalerna på allvar och vänta inte...ta en paus och vårda er...livet är värt så mycket...vi lever ju bara en gång   



Av Annalena Gustavsson - 15 januari 2013 20:24

Min läkare är otrolig, hon bara finns där för mig jämt när jag behöver henne....unikt idag   

Behövde ett förtydligande om mina psykiska problem och att jag inte har någon stresstolerans...ordnat direkt..

Men hon blir så trött på Nyköpings kommun som ständigt ska hålla på att tjafsa med en sjuk person..hur svårt är det att förstå..

"du har ju typ hundra sjukskrivningar att luta dig imot"..tror dom att du kommer bli helt pötsligt "frisk"????

Hur menar dom????

Älskade snälla Eva....du är underbar!!!

Annars så har jag lite framtids tro just nu, ska börja jobba på barn och fritid i stället..visst lite resor men oj så roligt..just nu kämpar jag med sömnen som vanligt svårt att sova när man inte vet vad jag kommer till på jobbet....men tre veckor kvar sen så ....  

simma lugnt där ute

Av Annalena Gustavsson - 7 januari 2013 14:49

Kul att ha ett omsorgsjobb, dom gamla är ju underbara och jobbarkompisarna lika så....men det vore väldigt härligt om man om till jobbet och möttes av skratt och tjo och tjim..

Idag efter en jobbhelg så är jag helt slut, mentalt och kroppsligt mina sömnlösa nätter blir ju inte bättre av denna stress som vi bär.

Alltid kommer vi i otid...ingen kringtid(gå tiden imellan kunderna)..kissnödiga så vi får slå knut på oss själva, halt..inga raster...ja listan kan göras lång.

Eller som gubben säger när jag beskriver jobbsituationen...värre än ryssland...

Inatt så tog jag en sovistablett..insåg att sova det lär jag inte göra..vakna rätt skapligt utsövd..men illamående..

petar i mig lite soppa som var på menyn idag..har ju gått in för beach 2013....8 kg till 11 marsska bort...nice :)

Ta det lugnt där ute och jobba inte ihjäl er..tänker då på mina kollegor...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards