Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

sömnlös

Av Annalena Gustavsson - 31 mars 2013 22:19

Blir galen på min sömnlöshet, visa dagar är ju givetvis bättre men ofta är det skit.

Sen Onsdags har det verkligen varit svårt att sova..kan bero på fullmåne men även min ångest.

Det behövs så lite för man ska dra igång på alla cylindrar..minsta lilla kan vara att någon fräser..att någon av mina vänner far illa..eller mina barn är oroliga för något eller det känns som det blir mycket runt om mig så går jag igång.


Allt detta för att jag levt otryggt under lång tid i mitt liv, samt att jag inte hade den stabila fundament som dom flesta har med sig från sin barndom...

Jag skyller inte på mina föräldrar..dom levde i en tid då man inte visste...

Försöker tänk äsch..shit happendes och gå vidare..men det går inte..

För en liten tid sen så mådde ett par i min familj inte så bra p ga hot...och även om kämpar och försöker vara stark..så rasar jag..allt kommer tillbaka...

Kan ligga på nätterna och hoppas att mina barn blr bättre och starkare..att hoppas att jag har lyckats skydda dom ..att dom är lyckliga individer...att dom inte tar med denna oro vidare den dagen dom får barn...


Försöker även tänka det finns dom som har det värre...ser det hör det...vet att många ser mig som en som inte kan se andras lidande.....men ibland så stänger jag av...jag hör inte och jag ser inte...kan verka totalt oberörd...men sen på nätterna...kan jag ha panik för det jag har sett eller hört...kan vakna med hjärtat som bultar så det gör ont i bröstet...

Det finns så mycket gott att leva för, men vissa dager orkar jag inte vara stark, då ger jag mig...

Igår var en sån dag..jag vill så mycket men ibland känner jag bara...nää jag åker hem...eller jag går inte dit..undviker att känna.

Var rädd om er och era kära... glöm inte att en kram kan förändra mycket för en människa   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annalena Gustavsson - 21 september 2014 12:05

-men va då..är det fel att minska invandringen? -fan vilken rasist du är! -va? -ja du vill ju stänga gränsen och kasta ut alla invandrare -?????? - ja du sa ju det att du ville minska invandringen! -men menar jag då automatiskt att jag vi...

Av Annalena Gustavsson - 16 september 2014 14:27

Japp det är en del 2 Verkligheten är politikens värsta fiende(Olof Palme) hur många av er har nu tänkt att dom som sparka sönder min vän var romer??? Just för att jag är jag? och för jag just skriver detta... Nej dom som sparka sönder min v...

Av Annalena Gustavsson - 16 september 2014 12:22

Allt verkar så enkelt för många... du får tycka vad fan du vill bara du tycker som mig...... som om livet vore så jäkla enkelt.. har sett riktig rasism och jag har sett riktigt hat.. Men det som är nu är som små ungar som bråkar om man ska le...

Av Annalena Gustavsson - 15 september 2014 15:17

Idag känner jag mer än någonsin blickar på mig då Sd gick framåt massor i senaste valet. Många som jag känner är ju sd:are och absolut inte rasister...märkligt! Men idag så tycker många och säkert många mumlar ordet rasist just om mig. När jat ...

Av Annalena Gustavsson - 19 november 2013 10:12

Mega less     Allt ä väldigt tungt nu och går i  uppförsbacke...visst skönt med nytt jobb från Januari..lite att se fram imot...   men jag är inte bra... jag blir sjuk hela tiden..man får slåss mot chefer.. arbetskamrater(ständigt dåligt samv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards